Nergens wordt zoveel sociaal relevante informatie uitgewisseld (roddel en achterklap gepleegd) als op een plek waar veel mensen bij elkaar zijn. Feest. Dat moet je dus creëren als je naamsbekendheid wilt en aanbevelingen van trouwe klanten.

Stel: je bedrijf of organisatie is een groot feest. Met meeslepende muziek waarop onstuimig wordt gedanst. Met een grote, stevige tafel waarop ongeloofwaardigloosbare heerlijke hapjes staan en ruim voldoende liquide middelen om al je lachende klanten in extase te brengen met alles wat je ze biedt. Zo kun je tot in het diepste van hun donkerste nacht wervelend met ze over de dansvloer zwieren. En laat ze gerust hun vrienden maar bellen om te vertellen dat ze bij jou moeten zijn.

Oya Creatief steekt direct de handen uit de mouwen om van jouw bedrijf een feest te maken in zeven simpele dansstappen. Van de onweerstaanbare uitnodiging en een magische dj tot het verfrissende glas water in de ochtend er na. Nou ja, of van fondsenwerving, marketingplan, social media content en nieuwsbrief tot logo, advertentie, website, brochure en evaluatieformulier. Maar laat je niet afschrikken en denken dat Oya alleen maar grote opdrachten doet… Ook die kleintjes, die zijn goud!

Stap 1: Koffie

Het begint met een goed gesprek bij een bak koffie. Vertel. Ik luister. Hoe staat je bedrijf er nu voor? Waar wil je naar toe? Wat zijn je toekomstplannen? Waar zie je tegenop? Waar vragen ze om? Hoe zien ze je? Vertel!

Stap 2: gooi maar over de schutting

Stuit je op een achterliggend probleem? Groot? Klein? Technische hobbel in je website? Mailprogramma nodig? Huisstijl niet consistent? Twijfels over je externe communicatie, kink in je klantaanwas? Hele foute verhalen over jezelf gesignaleerd? Gooi maar over de schutting naar Oya Creatief. We gaan ’t aanpakken.

Stap 3: je eigen woorden

Werving. Marketingplan. Donateursactie. Klantentrouw. SEO. Imago. Advertentiebeleid. Bedrijfscultuur. Persoonlijk leiderschap. Uitdagingen. Dat iedereen dezelfde woorden gebruikt wil nog niet zeggen dat ze bij je passen. De sfeer die je eigen bedrijf of organisatie neerzet bepaalt welke klanten er op je af komen. Daarom vertaal ik suffe algemene termen naar je eigen woorden, kleurenpalet, symbolen en het complete beeld dat bij je past.

Stap 4: heldere afspraken

We weten wat het budget is. We maken een planning. Daarom is alles klaar op het moment dat we hebben afgesproken, voor de prijs die we overeenkwamen. Zo simpel is het.

Stap 5: stofwolken boven de werkbank

Alles wat je me vertelt, je wensen en verlangens, je opdracht en je mitsen en maren zet ik op mijn werkbank. Laat me even in de weer met mijn gereedschap. Het hele netwerk van creatievelingen rond OYA komt nu in actie. Specialisten op het gebied van persuasive design, videopresentatie, wervende teksten, sociale media, drukwerk, donateursacties, sponsorwerving, pay-offs, logo, huisstijl, belettering, kleur, websites, animatie, fotografie en illustratie popelen al. Ze hoeven maar een belletje te krijgen om hun professionele bijdrage aan je totale marketingpakket te leveren. Binnen het budget. Binnen de gestelde tijd. Laat ons maar schuiven. OYA maakt je zichtbaar voor je klant. Wacht even tot de stofwolken boven de werkbank zijn neergedwarreld.

Stap 6: kiezen uit overvloed

Tadaaaaaah! Bij onze volgende ontmoeting (of via de mail) verrast Oya Creatief je met concepten. Meervoud ja. We gaan ervan uit dat meesterschap in het detail zit. Alles wat van de werkbank komt voldoet aan je hoogste kwaliteitseisen, dus elke keuze is goed. Ik leg je graag uit waarom ik voor een bepaald concept heb gekozen, hoe het werkt op het oog van de lezer, waar het je klant raakt en waarom. En we kunnen nog fijnslijpen. Tekst een beetje bijstellen, lettertje liever wat zakelijker, de krul van dit ontwerp in combinatie met de kleur van dat… kan allemaal. Er is overvloed.

Stap 7: koffie (of een borrel)

Als je hele pakket aangeleverd is, doen we samen nog een bakkie of we nemen er een borrel op. Even napraten. Hoe ging het? Wat kon nog beter? Wat wordt er nu over je gezegd? Vertel! Ik luister.

Zo hebben we beiden een mooie afronding van onze samenwerking. Ik ga me zitten verheugen op de volgende keer met je. En jij struint met je nieuwe producten af op een fris nieuw begin van je bedrijf en eeuwige roem.